Nyt dansk møbelbrand ser dagens lys

Et nyt dansk møbelbrand med navnet OKAYOAK er netop lanceret. Dermed er der også åbnet for webshoppen på OKAYOAK.COM, som er det eneste sted, hvor møblerne kan købes. Folkene bag det nye danske brand betegner deres møbler som ”No Nonsense Nordic Furniture” og visionen er at skabe et dansk online møbelbrand, som leverer moderne design møbler af høj kvalitet til gode priser.

En del af det, som adskiller OKAYOAK fra andre møbelbrands er, at man kun producerer et begrænset antal af hvert design, men til gengæld løbende bringer nye designs ind i kollektionen.
Produkterne bliver til i samarbejde med udvalgte danske og internationale designere og produceres direkte på udvalgte fabrikker uden fordyrende mellemled.

OKAYOAK – Eg med mere

For OKAYOAK hænger egetræ uløseligt sammen med nordisk møbeldesign,og som navnet afslører er en af de gennemgående materialer i OKAYOAK’s møbler da også egetræ. Ikke mindst i den første kollektion, som netop er lanceret. Men det betyder ikke, at der kun arbejdes med egetræ. Der er allerede flere kollektioner på vej i andre materialer og selvom OAK indgår i brandet, skal det ikke tages for bogstaveligt, men blot ses i en brandingmæssig sammenhæng; som en reference til den nordiske møbeltradition.

Høj kvalitet til lave priser

Målet er at levere godt design i høj kvalitet til gode priser og bl.a. derfor er OKAYOAK også et rent onlinebrand. Der er ikke planer om at etablere fysiske butikker og man vil i det hele taget undgå alle fordyrende mellemled. De konkurrencedygtige priser kan ifølge OKAYOAK opnås ved at og tænke kreativt ifm produktion, lagerstyring og markedsføring. Eksempelvis bliver produkterne produceret direkte på udvalgte fabrikker,markedsføringen foregår primært via de sociale medier og der afregnes først med designerne, når produkterne er solgt. I forhold til lagerstyring har OKAYOAK også en omkostningsmæssig fordel i forhold til de fleste af konkurrenterne: konceptet er “lidt men godt” i modsætning til den øvrige del af markedet, hvor filosofien ser ud til at være “jo mere, jo bedre”. Der arbejdes med andre ord med et smalt sortiment af få gode produkter, som produceres i begrænsede antal og løbende skiftes ud. Og på den måde minimeres både risiko og
lageromkostninger væsentligt.

Plads i markedet

Online handlen stiger årligt med to-cifrede vækstrater, og sammenlignes Danmark med andre Europæiske lande som eksempelvis England, Frankrig, Tyskland og Sverige, er markedet for salg af møbler på nettet, stadig meget grønt i Danmark.
Der er andre “rene” online udbydere på det danske marked, men primært portaler, der blot videresælger produkter fra allerede etablerede brands. OKAYOAK ser derfor store muligheder i at etablere sig som et rent online brand og kun forhandle unikke produkter.
På længere sigt er visionen, at konceptet skal udbredes til andre lande, hvor der er et stort marked for skandinavisk design.

EFTERLAD ET SVAR

Indtast venligst din kommentar!
Indtast venligst dit navn her